Stěhovat se do nového působiště, to není jen „sebrat peřiny, děti a jít“, jak pravil Rudolf Hrušínský ve filmu Kulový blesk. Celá akce se musí dobře naplánovat a v předstihu je žádoucí stanovit některé důležité body, abychom odvrátili stres a chaos, a aby nám pak v budoucnu při pouhé vzpomínce na ten „slavný den“ nenabíhal na čele studený pot.
otevřená papírová krabice

Časový harmonogram – itinerář

Výborným pomocníkem se může stát časové rozplánování – rozfázování stěhování bytů Praha do jednotlivých částí, které si přesně časově vymezíte. Budete k tomu potřebovat poznámkový blok typu kalendáře a rozhodně je mnohem lepší psát si poznámky tužkou do papírového záznamníku, nežli do elektronického. V papírovém bloku máte větší přehled a také působí lépe na psychiku, než elektronické zařízení. A pokud zapomenete pravidelně zálohovat data, můžete i o své záznamy přijít.
Součástí přípravných prací by se mělo kromě balení věcí a administrativních úkonů spojených se změnou adresy stát také plánování dispozice nábytku. Většina lidí se totiž při stěhování zaměří na zabezpečení předmětů, které balí do fólií a krabic, ale zapomíná na proces vybalování a rozmísťování věcí na novém působišti, což je proces veskrze namáhavější, resp. náročnější na psychiku, než samotné stěhování. Pokud se spolehnete až na den D, kdy se během několika hodin vše octne na místě, můžete propadnout nepříjemným depresím a pocitu, že se na vás všechno valí, a nevíte, čím vlastně začít.
papírová krabice s víkem
Ideální je obětovat tomuto procesu několik hodin, rozložit na stůl větší formát balicího papíru a na něj zakreslovat, kam umístit postel, sedací soupravu, konferenční stolek, pracovní stůl, knihovnu, atd. Situaci si můžete usnadnit i označováním krabic a částí nábytku barevnými symboly podle místností, aby je stěhovací firma umístila na potřebné místo již v den stěhování. Nejhorší situace totiž přichází v okamžiku, kdy jsou všechny krabice a další předměty „naházené“ na jedné obří hromadě a vy se musíte postupně prokousat všemi jejími částmi.